Par drazu iekš foursquare

Publicēts: 2011-02-17

Var jau būt, ka es vienkārši kaut ko nesaprotu. Varbūt nemaz tā līdz mugurkaulam negribu tajā iedziļināties un tāpēc nesaprotu. Varbūt vienkārši palieku vecmodīgs un sāku čīgāt kaut ko iz sērijas "lai jau tie jaunie skrien, ko ta es". Bet varbūt tomēr letiņi kaut ko nav līdz galam sapratuši par foursquare.com? Jel paskaidrojiet man, neattapīgajam!

Es šajā servisā redzu sekojošu jēgu. Indivīds gluži nejauši iemaldās kādā iepriekš neapmeklētā ēstuvē, vēlās ierakstīt atsauksmi par labi garšojušo zupu (laipno apkalpošanu, wifi paroli, utt.) un tā vietā, lai izdarītu to twitter/facebook/draugiem, tiek veikta atzīme šajā uz ģeolokāciju bāzētajā aplikācijā. Un jēga te ir visnotaļ vērā ņemama - tuvākā apkārtnē maldās cits indivīds, kurš ar pirmo pat nav pazīstami, skatās savā telefonā tuvākās ēstuves un lasa par tām komentārus. Ierauga, ka reku tur un tur par nieka piečuku var pierīties kā baltais cilvēks feinā restorānā - un aidā uz turieni. Tavs tvitterī iepļurkšķētais komentārs redzams tikai taviem sekotājiem, no kuriem tikai daļai interesē tava jaunatklātā ēstuve, pie tam ar laiku tavs tvīts tiek piemirsts. Foursquare gadījumā tu pie konkrētās vietas atstāj tādu kā virtuālu zīmīti - es te biju, man patika, iesaku, utt. Un pilnīgi nepazīstams cilvēks, kurš ies tur garām pēc pusgada, varēs lasīt tavu atstāto ziņu. Un tad tam ir jēga. Es nokļūstu svešā pilsētā, atveru telefonā aplikāciju un palūru, ko cilvēki raksta par tuvākā apkaimē esošajiem naktsklubiem.

Tas, kas īsti nav saprotams.. Regulāras atzīmēšanās visādās neordinārās vietās, kā savas darbavietas ofisi, taksometri, tilti, utt. Tik pat labi varētu katru rītu un vakaru "čekoties" savā mājā, varbūt pat atsevišķi gultā, virtuvē un tualetē, savā auto (vai sabiedriskā transportā), vienā un tajā pašā ofisam tuvākajā ēstuvē ap pusdienu laiku. Saprotu, ka, lai motivētu lietotājus aktīvāk izmantot šo servisu, tā autori ir veidojuši to kā sava veida spēli. Respektīvi, par katru atzīmēšanos tu krāj punktus, vari iegūt nozīmītes, kļūt par konkrētās vietas augstākstāvošo čali un, visu to summējot kopā, pakāpties statistikā uz augšu. Ideja nav slikta, taču ar vienu BET - jēga no visiem šiem "čekiniem" būtu tad, ja cilvēki tur atstātu kādu komentāru. Jo tieši tā ziņa ir svarīgākais, ne jau pats fakts, ka tu esi tur un tur.

Lūk, pāris labie piemēri. Jānis Polis šovakar atzīmējies iekš kluba "Piens" un pierakstījis klāt, ka tur šovakar džeza vakars ar Denisu, sākums deviņos. Pa lielam man neinteresē, ka viņš atkal jau ir TUR, jo tā ir visai ierasta lieta. Taču atstātā ziņa ir saistoša gan man, gan tiem tusētgribētājiem, kuru telefonos "Piens" parādās kā viena no tuvākām izklaides vietām. Tālāk - Artis Āre atzīmējies iekš BurgaBar un pierakstījis, ka sēdēs tur vēl divas stundas, kamēr mājās parādīsies elektrība. Un atkal jau pats ziņojums man šķiet svarīgāks par apstākli, ka Artis ir kaut kādā BurgaBar. Šādu informāciju var sviest arī tviterī, jo būtībā te primārais ir ziņojums un attiecīgās vietas ģeolokācija ir tikai papildus info. Teiksim "Iegriezos Reiņa ieteiktajā Muffins And More, ir sasodīti labi (#4sq blabla links uz attiecīgo vietu)".

Ne tik labie piemēri - visi pārējie. Regulāri "čekini" vienā un tajā pašā ēstuvē, klubā, jau pieminētajā taksometrā. Tā ir ētera piedrazošana ar citiem nevajadzīgu vai katrā ziņā maznozīmīgu informāciju. Ja tev šajā servisā piedraugoti ir tikai kādi pieci tuvākie cilvēki, tad feini, vari sekot līdzi viņu dienas gaitām, arī kopējais informācijas apjoms nav pārlieku liels. Tiklīdz tev ir vairāk "friendu", tā tavs telefons regulāri pīkst un vibrē, jo viņi visi tak kaut kur nemitīgi "čekojās". Tad kā - atsijāt tos, kuri rada pārāk lielu spamu? Tā nevar, beigās neviens nepaliks, jo brīžam pārņem sajūta, ka vidusmēra foursquare lietotājs no Latvijas nav apjēdzis to svarīgāko šajā servisā. Jāslēdz vien ārā notifikācijas par "čekiniem". Tiesa, tā var palaist garām kādu vērtīgu ieteikumu.

Nu jā, un absolūtākais stulbums - čekoties pie katra staba, nekādus komentārus nerakstīt un dublēt šo informāciju arī iekš twitter. Pamazām jau tādu spamotāju kļūst mazāk, būs nākuši pie prāta. Bet tiem, kuri vēl tikai plāno uzsākt foursquare lietošanu, silti iesaku - divreiz padomājiet, cik svarīga jūtu twitter sekotājiem ir informācija par katru jūsu atzīmēšanos visās iespējamās vietās komplektā ar informāciju par iegūtajiem bedžiem un meidžoriem.



Komentāri


1. parasts @ 2011-02-17 23:54:

Cilvēki, ja kas, atzīmējas arī mājās un apzināti pievieno savas mājās, lai draugiem parādītu, kur dzīvo.

2. Ilze B @ 2011-02-18 00:08:

Par tām mājām gan stulbi. Jebkuram bezdarbniekam var pēkšņi rasties vēlme aiziet paskatīties, kas notiek Tavās mājās, kamēr esi darbā vai atvaļinājumā! Tomēr stulbi, jo pēc šī bloga ieraksta sanāk,ka fsq ir tāds kolektīvs ēstuvju katalogs, bet es visu laiku biju domājusi, ka tā mērķis ir mērīšanās ar krāniņiem.. :(

3. Parasts @ 2011-02-18 00:14:

Nevajag *draudzēties* ar bezdarbniekiem :)

4. Ruksis @ 2011-02-18 00:52:

Tu vel neesi sapratis. Jo biezak cekojies konkreta vieta, jo lielaka iespeja klut par tas vietas meru. Neatlaidigiem cilvekiem tas ir merkis, stulbs, bet atlaist grozus negrib.

5. kk @ 2011-02-18 06:07:

nu Arta piemērs kā reiz ir tā tevis minētā draza nevis labais tonis, ja kas...

6. Edijs @ 2011-02-18 08:21:

Nu, ja mēs tā skatāmies.. tad jau sanāk, ka tviterī lielākā daļa ziņojumu arī ir draza. No sērijas - esmu tur un tur, daru to un to. Un tāpat cilvēki seko viens otram, jo viņi redz grib zināt, ko tas draugs/paziņa/kolēģis dara.

Ilze: ne tikai ēstuvju un dažādu izklaides vietu katalogs. (Kaut gan vārds katalogs man te nelīmējās klāt, šitais nav tas pats, kas Google Places, bet vairāk tāda opcija pie konkrētā vietām atstāst savu virtuālo ziņojumu.) Arī citās vietās gadās atrast noderīgu info, teiksim bezmaksas wifi paroles viesnīcās un lidostās.

Ruksis: to es esmu sapratis, ka biežāk čekojoties konkrētās vietās, mainās tavs statuss. Sanāk tāda kā spēle savējo starpā. Mērķis gan tik tiešām neizprotams, ja neteiktu stulbs. Bet ar fermas spēlētājiem jau ir līdzīgi. :) Atšķirība gan ir tā, ka fermā tev tiešām jāpiestrādā un jāvelta tai savs laiks, savukārt tāda čekošanās ir salīdzinoši vienkāršāks process. Un tad sanāk, ka es varu vai nu čekoties ntajās vietās, kur reāli nemaz neesmu iegājis un varbūt pat ne tuvumā bijis, vai arī čekoties uz katras ielas, katrā veikalā, savā darbavietā un mājās. Rezultātā būšu mērs vairāk vietās, kā mans draugs. Nu, un krāns attiecīgi garāks.

7. wawa @ 2011-02-18 08:58:

es esmu no tiem, kas čekojas visur. Man tā ir sava veida spēle, kurā es pats sev krāju badges. BET, vertigos chekinus es pats labu apzinos, un tad arī tos publiceju, savukart tos, kas ir tikai prieksh manis, es vienkarshi no un no un neviens neredz.

8. Anja Belašova @ 2011-02-18 09:16:

Paldies par bloga ierakstu! Pilnīgi Jums piekrītu! Es neēsmu 4sq lietotāja un tiešām nesaprotu šīs aplikācijas jēgu! Ir viena meitene tviterī, kur iečekojas Graduate School of Law (Strelnieku ielā) katru dienu un vēl vienas savās mājās! Tas gan ir bezjēdzīgi! Beidziet spamot twitter! ))

9. Edijs @ 2011-02-18 09:31:

Wawa: nu, tā ir cita lieta un pieņemama. Čekoties jau var visur, bet ir tak viegli nospiest *No* pie Share with friends. Ja kaut kas citiem noderīgs, tad ok, publicējam. Ja ikrīta atzīmēšanās ofisā, jo tur norit cīņa par meidžoršipiem, tad to var arī noklusēt.

10. Edijs @ 2011-02-18 09:33:

Anja: nav gluži tā, ka jēgas aplikācijai nebūtu vispār. Bet katru dienu čekoties skolā un vēl šo info pārpublicēt twitterī.. Tādiem ļaudīm es vienkārši atsekoju. :)

11. MarcisGraubins @ 2011-02-18 09:40:

Beigu beigās jau mēs paši izvēlamies kam sekot Twitter vai arī sacensties ar ko Foursquare.

12. Paragvaja @ 2011-02-18 09:42:

Katrai monētai ir divas puses. Jā, piekrītu, ka liela daļa ir drazas (wtf ir čekošanās uz tiltiem??), taču.. (a) komentāros jau izskanēja, ka reizēm daži draugi vai viens pats izdomā, ka vajag kļūt par mēru kādā vietā, un tad pēc tevis teiktā, piedrazo 4sq ar šo vietu, (b) cilvēki lieto 4sq ar dažādiem nolūkiem.
Runājot par nolūkiem, cik noprotu no tevis, tu galvenokārt gribi atrast jaunas vietas, par kurām tavu 4sq draugi atzinīgi izteicās vai uzzināt par aktivitātēm, jaunu ēdienu u.tml. kādā jau zināmā vietā. Otrs mērķis, bet mazāks, ir zināt, kur atrodas tavi draugi, ja tur ir vēl papildus pievienotā vērtība ziņai (kas tāpat atsaucas uz vietu). Nu lūk, citiem iespējams galvenais ir redzēt, kur ir viņu draugi (it īpaši 5dienu vakaros un weekendā). Un nevis ar šo pievienoto vērtību konkrētai vietai, bet konkrētais cilvēks šajā vietā.

Runā, ka nevajag visu vērtēt pēc sevis ;) Bet kopumā paldies par bloga ierakstu un domāju, ka daudziem būtu jāpārvērtē, kā viņi lieto šo sociālo tīklu, un piekrītu, ka drazas ir daudz un kaut kā ar to būs jācīnās / jādzīvo.

13. Ilze B @ 2011-02-18 09:42:

*Un tad sanāk, ka es varu vai nu čekoties ntajās vietās, kur reāli nemaz neesmu iegājis un varbūt pat ne tuvumā bijis*

Šim Tavam teorētiskajam piemēram ir tikai viens precedents. Artūrs Mednis laikam bija nesen sačekojies, ar ko izpelnījās negācijas no citiem lietotājiem, pie kuriem viņš *it kā* viesojies. Tur jau ir tā lieta, ka IR iespējams pārbaudīt, vai Tu tur esi vai nē, un atsekot, ja tiešām šķiet, ka cilvēkam aizgājis ciet un viņš čekojas visur.

Fsq patiešām ir tusiņš savējiem, to jau uzreiz var redzēt, apskatoties skaitļus 4sq.lv. Nemaz nav jau vēl tik daudzi, kuru telefoniem ir gps, daudzi nezina par šādu aplikāciju, daudzi nesaprot fsq salīdzinoši sarežģīto uzbūvi utt.

14. Māris @ 2011-02-18 09:43:

Gribēju, ko līdzīgu savā blogā nopublicēt.
Foursquare checkin liste sniedz faktiski nekādu lietderīgu informāciju ikdienā. Agrāk bija interesanti, taču tagad šie daudzie un liekie checkini atkārtoti vienās un tajās pašās pazudina to interesanto, taču no otras puses, piektdienas vakarā, kad gribas kaut kur aizlaist izklaidēties, ļoti elementāri var noteikt, kur notiek kāds tusiņš, jo *es čekojos visur* arī šajā vakarā čekojas visur.
Respektīvi rutīnas čekini ir kaitinoši.
Mēra statusus var savākt ļoti elementāri, taču jēga no tā nav. Mēra statusam jēga ir kādā vietā, kur *mērs* tiek atalgots ar kaut ko (piemēram Leņingradā).

15. zais @ 2011-02-18 09:53:

Dažreiz čekojos visur, kur esmu, citreiz nē. Tāpat ne vienmēr šārēju atrašanās vietu. Tviteris vispār nav piesaistīts, jo nepieciešamības gadījumā iespamošu tur atsevišķi. Rakstu komentārus pie vietas, ja tam ir kāda nozīme arī citiem lietotājiem. Un tā kā te ir spēles elements, man vienalga cik un kur katrs čekojas. Vienīgais, kas kretinē - ja čekojas virtuāli, pat neesot tai vietā...
Tviterī jau arī drazas netrūkst un šis raksts par foursquare nav mūsu atklājums - citviet pasaulē jau nav labāk. Neķeriet kreņķi, laiks saliks visu pa plauktiņiem.

16. Ilze B @ 2011-02-18 09:53:

*Un tad sanāk, ka es varu vai nu čekoties ntajās vietās, kur reāli nemaz neesmu iegājis un varbūt pat ne tuvumā bijis*

Šim Tavam teorētiskajam piemēram ir tikai viens precedents. Artūrs Mednis laikam bija nesen sačekojies, ar ko izpelnījās negācijas no citiem lietotājiem, pie kuriem viņš *it kā* viesojies. Tur jau ir tā lieta, ka IR iespējams pārbaudīt, vai Tu tur esi vai nē, un atsekot, ja tiešām šķiet, ka cilvēkam aizgājis ciet un viņš čekojas visur.

Fsq patiešām ir tusiņš savējiem, to jau uzreiz var redzēt, apskatoties skaitļus 4sq.lv. Nemaz nav jau vēl tik daudzi, kuru telefoniem ir gps, daudzi nezina par šādu aplikāciju, daudzi nesaprot fsq salīdzinoši sarežģīto uzbūvi utt.

17. Jānis Polis @ 2011-02-18 09:58:

It kā jau jā, rakstītajam nepiekrist grūti, tomēr tajā pašā laikā gribētos atgādināt, 4SQ ir tikai serviss, un tieši lietotāji paši brīvi izvēlas, kad un kā to lietot. Pēc analoģijas ar Twitter, kurš no veidotāju puses sākotnēji nebūt netika paredzēts lietošanai tādā veidā, kā tas notiek šobrīd (Kurš atceras *What are you doing right now?*). Ja community core izdomās, ka Latvijā 4SQ ir uz ielas redzēto baložu uzskaites instruments, tad tā arī būs un es neredzu nekādu loģiku kādam kaut ko pārmest. Ja servisa funkcionalitāti šādam nolūkam vēlēsies izmantot tikai viens/daži, tad šī iniciatīva jebkurā gadījumā mirs dabīgā nāvē.
Tādēļ visas diskusijas par to, kā *pareizi* lietot to vai citu servisu, ir pilnīgi bezjēdzīgas. Servisi ir domāti cilvēkiem, nevis cilvēki servisiem.

18. Raionds_b @ 2011-02-18 09:59:

4sq tomer nav twitters kurā mēs sekojam konkrētiem cilvēkiem, lai laistu viņu viedokli, idejas vai ko citu, twitteri mēs sekojam cilvēkiem, ko nepazīstam un dzīve varbūt ari nekad nesatiksim. Tomēr 4sq ir nedaudz privātāks un jāizvēlas sekot principa draugiem un tuviem cilvēkiem, jo kāda gan jēga sekot svešinieka gaitām? Šobrīd 4sq tiek izmantots, kā sava veida iekšējas komunikācijas rīks starp noteiktiem cilvēkiem un cilvēku grupām. Tas ka Artis ir iečēkojies @burgabar nozīme ka viņš nodod informāciju tiem kas viņu vēlas satikt un zina, kur viņš vel atradīsies pāris stundas. Priekš manis tas nozīme ja vēlos iedzert alu varu aut kājas un doties uz turieni iedzert kādu alu.

Un ari čekošanas mājas ir sava nozīme. Tu taču uztraucies vismaz nedaudz par saviem draugiem vai ne tā? Un ja pēc vētrainas ballītes, nakts vidu kāds dodas mājās ,kunga prata, ir vismaz nedaudz mierīgāk ja zini, ka cilvēks ir laimīgi nokļuvis mājas un viss ir kārtība. Tāpēc varbūt neseko cilvēkiem par kuriem īstenība tev ir pilnīgi vienalga.

Čekošanas visādas mistiskas vietas u.t.t.u.t.j.p Tā tomēr ir spēle kurā piedalīties nav spiesta lieta. Patīk piedalies, nepatīk tava izvēle izstaties.

Par noderīgu info? lūk redzēji kur kāds atzīmējās? foursquare.com apskati to vietu pats, te ir salikti pietiekami daudz informācijas, lai saprastu ir vērts iet vai nav.

Tāpēc nevajag čīkstēt un pīkstēt par drazu, tas citam ir noderīga info. Un telefona saruna vairs nesākas ar *@#$%^ KUR TU ESI!!??'

19. Lexxus @ 2011-02-18 10:02:

Edij, bet par tiem 4sq draugiem, par kuriem nevēlies, lai telefons pīkst un vibrē, sadaļā foursquare.com taču var atslēgt Pings un neuztraukties ;)

20. Raionds_b @ 2011-02-18 10:05:

@Ilze_b runajot par A.Medna izgājieniem tam nebija nekāda sakara ar cēkošanos, bet gan ar tipiem kas tika atstāti konkrētas vietās. Viņš izdomāja ka ir Jāeksperimentējas, tas tika noklusināts un par to īsti vairs pat nav ko tur runāt ja nezini virtuvi.

21. Edijs @ 2011-02-18 10:11:

Par to, ka piektdienu/sestdienu vakaros šai aplikācijai parādās vēl cits pielietojums, pilnībā piekrītu. Tad tik tiešām var čekoties visās vietās un ir feini, ka 1) draugi redz, kur tobrīd esi un var pievienoties, iztiekot bez liekiem telefona zvaniem krustām šķērsām un 2) no rīta pats var salīmēt bildi kopā. Bet nevajag jaukt šo pielietojumu ar rūtīnas tipa čekiniem vienās un tajās pašās vietās katru dienu. Pusdienu laiks nav gluži piektdienas vakars, kad draugu bariņš klejo pa klubiem; tas ir brīdis, kad tu vai nu viens pats, vai kopā ar vienu, diviem vai max trīs draugiem sarunā vienlaicīgi ieturēties. Un atzīmēšanās katru rītu ofisā vai mājās.. c`mon, tas tak tāpat ir draugiem skaidrs, ka tu pamodies mājās un tad devies uz darbu. Jēga čekoties no rīta būtu tad, ja tu pamostos atskurbtuvē vai citā neierastā vietā.

22. Edijs @ 2011-02-18 10:19:

Raimond: Visam piekrītu. Arī tavam piemēram par čekošanos mājās pēc lustīgas uzdzīves. Pat čekošanās taksī tad iegūst savu jēgu, jo tu zini, ka draugs ir veiksmīgi sagaidījis transportu mājup. Bet čekošanās uz tilta.. Tā tik tiešām ir noderīga informācija? Un ikrīta čekošanās ofisā arī? Cekoties un spēlēties jau var, bet vai nav tā, ka šo info tomēr varētu nešārēt citiem?

23. Raionds_b @ 2011-02-18 10:20:

@Ilze_b runajot par A.Medna izgājieniem tam nebija nekāda sakara ar cēkošanos, bet gan ar tipiem kas tika atstāti konkrētas vietās. Viņš izdomāja ka ir Jāeksperimentējas, tas tika noklusināts un par to īsti vairs pat nav ko tur runāt ja nezini virtuvi.

24. Jānis Balodis @ 2011-02-18 10:21:

parasts: Man šķiet, ka draugs zina kur dzīvo viņa draugs. Tāpēc jau viņš ir draugs, bet ja pāris desmiti paziņas un simti neziņas tiek saukti par draugiem, tad sorry ;)

25. Raionds_b @ 2011-02-18 10:23:

Edijs ok ja par Čekošanos uz tlta tas ir muļķīgi tam es nevaru nepiekrist, bet tam kurš tā dara tad ari pasaki ZB čekoties uz tilta, ņemot vēra ,ka pāri brauc tramvajā vai auto

26. Edijs @ 2011-02-18 10:27:

Bet tad to varētu interpretēt kā manu vēlmi mācīt kādu dzīvot vai šajā gadījumā *pareizi lietot servisu*. Bet 1) negribu nevienu mācīt, katrs pats liels un gudrs; 2) nav tāda *pareizā* servisa pielietojuma, katrs atrod savējo. Tieši tā kā Jānis teica.

27. Paragvaja @ 2011-02-18 10:30:

Tad jau visi ir vienojušies, ka ir kaut kāda daļa drazas (gan ne viss, ko tu, Edij, blogā mini), bet katrs lietos servisu pēc saviem ieskatiem un mērķiem, un nav ko cepties, right? :))

28. Ilze B @ 2011-02-18 10:36:

Šķiet, ka raksts bija diplomātiski pieklājīgs vēstījums Artim, kurš ik rītu čekojas uz Akmens tilta un ik vakaru ēd Burgā biežāk kā savā personiskajā virtuvē.

29. Marčiks @ 2011-02-18 10:45:

Smieklīgas ir tās *rūpes* par puskritušo biedru taksometrā, esmu gandrīz pilnīgi pārliecināts, ka pa lielam tas nevienu nerūp vai viņš ir iečekojies taksī vai mājās. Ja būtu rūpe, tad paši būtu viņu nogādājuši personīgi vietā, kur vajag.
Un ko nozīmē liekie telefonzvani? Ja tas ir tavs paziņa/draugs tad kā telefona zvans var būt lieks? Varbūt satiekot un iedzerot alu arī sarunājaties caur twitteri vai skaipu?

Nesaku, ka nav arī derīga pielietojuma tam servisam (draugu bariņu būtu noteikti ērti organizēt, kā arī lai apskatītu kādas iespējamas pusdienu vietas, it sevišķi, ja konkrēto rajonu nepārzini), bet nu pēc tā, ko redzu pagaidām, nav nekāda vēlme pievienoties, jo pievienotās vērtības ir ļoti maz.

30. Raionds_b @ 2011-02-18 10:59:

Marčiks tas Ka tev isti nerup cilveki kas tev ir apkart, ar to jau nevajadzetu lepoties. Un ja pats nelieto servisu kuru nelieto, bet izsaki kaut kadus kometarus? Te tomer nav tvnet komentaru sadala, kur var muldet un izteikt apgalvojums kurus pats nesaproti.

31. kma @ 2011-02-18 11:02:

Ierobežojums varētu būt vienkāršs: ja nav 20/50/100 zīmes par konkrēto vietu ierakstītas = nav arī pieejama podziņa *share with friends* . :)

32. Viesturs @ 2011-02-18 11:07:

Es piekritīšu viedoklim, ka servisa pielietojumu veido paši lietotāji. Daļa no servisiem tādā veidā kļūst lietderīgāki (kā Twitter), daļa kļūst par spama jūru (piemēram, draugiem.lv *runā* sadaļa, kas bija domāts kā kas līdzīgs tviterim, bet ir kļuvusi par anekdošu izgāztuvi, kas, acīmredzot, cilvēkiem interesē Vairāk par sākotnējo). Vienmēr būs cilvēki, kuri to lietos *pareizi* (kā iecerējuši veidotāji), bet lielākā daļa servisā meklēs Sev interesantu pielietojumu, tādēļ nav jēgas stāstīt *čekojies tur, atstāj zīmīti tur, nečekojies šeit* cilvēkam, kuram forskvērs ir spēle un mērķis - badges un mayorshipi.

33. Marčiks @ 2011-02-18 11:11:

Raionds_b
Tu pats runā kā Tvnet komentētājs- jo neesi izlasījis manu komentāru un centies saprast domu. Labi, sorry, ja tevi kā šīs aplikācijas fanu aizskāru.
Es tikai pateicu savus iespaidus kā šīs sistēmas varbūtējam lietotājam paskatoties, kas reāli tajā aplikācijā notiek.
Un Tu esi pēdējais cilvēks, kas spriedīs par to, kas man rūp, vai nē ;)
Ja nelietoju 4square, tad tas nenozīmē, ka neesmu sabiedrisks cilvēks un par tām rūpēm par savējiem pats esmu redzējis, kā notiek.

34. parasts @ 2011-02-18 11:22:

Edijs, kāpēc nečekoties uz tilta, ja tā grib? :) Atkal, dabūt kaut kādu badge var, check in skaitu dabūt lielāku - katrs lieto kā grib. Īpaši, ja tāda iespēja ir paredzēta, ka par to dabū virtuālos labumus un cilvēks to grib dabūt.

35. Raionds_b @ 2011-02-18 11:26:

Ak Tu jutiga jera dvesele, nesatraucies viss bus labi. Varam ari iztikt bez turpmakas sarakstes, Jo tas nav saistits ar bloga ierakstu.

36. Edijs @ 2011-02-18 11:48:

Par liekajiem telefonzvaniem. No vienas puses piekrītu - tuviem draugiem tak nav grūti uzzvanīt. Nu nav tā, ka to tuvāko draugu būtu pāris desmiti un piektdienas vakarā visus apzvanīt ir laikietilpīgi.

Bet uz šo var paskatīties arī no otras puses. Teiksim es izmantoju Google Latitude, man tur piefriendota ir māsa. Agrāk es viņai mēdzu zvanīt un jautāt par pusdienām, prasīju, vai viņa gadījumā nav darbā (kafūzis Pastnieks zvana divreiz, noteikti aizejiet). Pārsvarā šie zvani bija pa tukšo, jo maiņas viņai ir reti, kā nekā studente tak un mācības pirmā vietā. Tad nu lūk tagad ir vienkāršāk - es izvelku telefonu, atveru Latitudes aplikāciju un redzu, kur viņa atrodās. Īzī.

Mjā, un īstenībā, ja runājam par to, cik feini ir redzēt draugu atrašanās vietu, tad Googles Latitude man gandrīz vai šķiet jēdzīgāks risinājums. Jo tur es visu redzu reālā laikā, nevis tikai to, kur draugi iečekojās. Kāds teiks, ka negrib nonstopā šārēt savu atrašanās vietu. Bet vai tad tā ir slēpjama lieta no tiešām tuviem draugiem? Galu galā - jebkurā brīdī var izslēgt telefonam gps/wifi/mobilenetwork, ielīst alā un neviens neatradīs.

37. Edijs @ 2011-02-18 12:07:

Mareka rakstīti labas uzvedības pamatlikumi sociālajā servisā Foursquare - emocijufoto.lv Must read!

38. Marčiks @ 2011-02-18 12:10:

Raionds_b labi, tikai beidz raudāt, ar apvainojumiem mētāties jau māk jebkurš, pat tu.

Edijs- nu par to jau ir runa- galvenā jau ir pievienotā vērtība. Turklāt tāpat kā viss cits, arī 4square ir biznesa projekts vairāk vai mazāk. Protams, cilvēki grib lietot to sistēmu, kā pašiem iegribas, čekoties uz tiltiem, ķemertiņā, vai tuvējā siena kaudzē, lūdzu, uz priekšu, man patiešām nav žēl. Bet mani kā iespējamu lietotāju interesētu tieši pievienotā vērtība (mani gan jau dikti norāja, ka izsakos neesot lietotājam). Ja mani interesē, kur pašlaik esi- es uzzvanīšu, ja izvēlētos lietot 4square- tad es gribētu zināt, kāpēc esi nonācis tieši tur (dienas piedāvājums, noskaņa, pasākums vai kas cits). Pašlaik tas ir kā sports spēle, kas pats par sevi, iespējams, ir interesanta un patīkama piedeva, bet ja ketčups kļūst par galveno ēdienu un makaroni tikai kā maza piedeva, tad diez vai tam ir nākotne :)

39. guntis @ 2011-02-18 12:10:

izslēdzu internetu.

40. Lauksaimnieks @ 2011-02-18 16:34:

Paldies par info, pat nezināju, ka šitāda figņa eksistē :)

41. zais @ 2011-02-18 18:51:

Jānis jau pauda domu, ka *pareizas lietošanas* izpratne katram būs sava un par to nav jēgas diskutēt. Arī Raimonds pareizi saka, ka 4sq jēga dažādos apstākļos un diennakts laikos var būt dažāda. Jā, būtu vēlams ievērot kaut kādas vadlīnijas un tas arī viss. Ja būs kaut kādi drastiski noteikumi, tā lieta *nomirs*ļoti strauji. Negatīvas lietas bija, ir un arī būs. Ir jau dažādi precedenti, kā jau minēju arī citās valstīs, kuru dēļ foursquare.com izdomāja pamainīt noteikumus un atņemt noteiktas privilēģijas šī servisa zemāka ranga lietotājiem (čekošanās no mobile web, *vietas* aprakstošās informācijas rediģēšana utml. Ja serviss pastāvēs un attīstīsies, tas noteikti arī mainīsies. Kā LV to panākt? 4sq jau tāds mazs pašregulējošs sabiedrības modelītis vien ir, līdz ar to te ir gan huligāni, gan arī radikāļi un citādi domājošie. Nav ko iespringt par to, kur un cik reizes katrs čekojas. Tilts? - nu bet lai! Vai nav vienalga? Ofiss? Man varbūt ir sacensība ar kolēģi par mēra titulu. Mājas? Bet, ja lietotājs to vēlas darīt zināmu savam *piedraugoto*personu lokam? Kā var uzlabot saturu? Tikai pašu lietotāju spēkiem. Tā lūk.

42. zais @ 2011-02-18 19:07:

Informācijas šārēšana tviterī, facebook... Vienīgais smagākais jautājums. Bet atkal - paša lietotāja atbildība: ziņot par visu, vai tikai to, kas ir patiešām noderīgs citiem lietotājiem (te ir atlaides; gaidāms labs pasākums; te mani labi/slikti apkalpoja utml). Ja netīk - vai atsekošana to *arstēs*? Nē! Ja tas būs facebook - pārtrauksi *draudzību*? Nē, taču! Varbūt vienkāršāk ir komunicēt tieši ar attiecīgo lietotāju un noskaidrot situāciju? (šeit es nedomāju izskaidrošanos ar redeles retināšanas metodi). *Share with friends* - neredzu problēmu. Kā jau te minēja - atslēdz pings un būs laime. Neizdodas pārliecināt lietotāju nespamot? Viskodolīgākā atbilde - 11.komentārs.
Tāpēc: *Rebjata, davajķe žiķ družno!* (c) multene par runci Leopoldu.

43. Krist2ps @ 2011-02-20 22:10:

Par tiem čekiniem taxī/trollī/autobusā - jau esmu simtkārt teicis, ka tas ir stulbi tomēr. Arī tai skaitā visādas dušas/virtuves/istabas/viesistabas ... tā jau, droši vien, varētu vien pa dienu ap 100 čekingiem pielasīt :D

Kas attiecas uz tām visām ēstuvēm/restorāniem/veikaliem utt... protams, šie ir tie saucamie *mazie čekingi*, kuros čekosies brīdī, kad konkrēti būsi tanī vietā, taču... ir arī *lielie čekingi* jeb objekti, kuriem brauc ar auto garām. Tādēļ jau ir kartē atzīmēti Rīgas tilti, parki vai vienkārši kaut kādu ielu krustojums, norādot tikai to, ka tu tur tanī laikā aptuveni atrodies. Nu jā, vēl esmu pamanījis, ka populāra lieta ir Statoilos čekošanās garāmbraucot, piemēram. Bet tā jau ir katra brīva izvēle, protams. Pareizi raimonds_b (starp citu, kļūdu vārdā biji ierakstījis) jau teica - ja nepatīk, lai dzēšās laukā, sēž malā un kūko vienatnē (:

44. parasts @ 2011-02-21 13:48:

Varbūt jau kāds pateica, bet var atslēgt, lai neredzi info par konkrētu cilvēku check in(jeb redzi tikai izvēlēto *draugu* check in).

45. Ingusss @ 2011-02-28 11:51:

www.youtube.com temu kur vajag cekoties

46. skrūdžš @ 2011-07-03 13:17:

Ārprāc, par ko Jūs te ņematies? Kaut kāda čekošanās, kaut kāda meidžorēšana utml sviests... Neviens vairs nemāk normāli aiziet paēst vai apmeklēt klubu?

47. Ray @ 2011-07-14 02:50:

Īstu jēgu nesaskatīju :P


Vārds:


WWW:


Teksts: